ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,158,679,761,415
حجم معاملات 173,055,450,244
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,868.84
ارز دیجیتال تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

علت ریزش امروز ارزهای دیجیتال چیست؟

علت ریزش امروز ارزهای دیجیتال چیست؟

پس از اینکه بازار ارز دیجیتال در چند هفته گذشته پس از سقوط ۵ آگوست (۱۵ مرداد) برای حفظ روند صعودی تلاش کرد، قیمت بیت کوین (BTC) روز جمعه با افت قابل توجه، پیشتاز بخش آلت کوین ها شد.

کانال تلگرام مارکت فلو

قیمت بیت کوین در دو روز گذشته به طور مداوم پایین تر از سطح حمایتی کلیدی یعنی بالای ۵۷ هزار دلار بسته شده است، که نشان می دهد بازار در کنترل فروشندگان قرار دارد. بر اساس آخرین داده های بازار، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح روزانه حدود ۵۲,۶۹۰ دلار رسیده است.

با این حال، قیمت بیت کوین با شروع معاملات آسیایی در روز شنبه دوباره به بالای ۵۳,۸۰۰ دلار رسید. ارزش کل بازار ارز دیجیتال پس از لیکویید شدن اجباری نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار، به زیر ۲ تریلیون دلار کاهش یافت.

عوامل اصلی که بر چشم انداز صعودی ارز دیجیتال تأثیر می گذارند

پیش بینی نزولی برای سپتامبر

ما دوباره در حال پیش بینی سقوط بیت کوین هستیم! افراد زیادی در مورد دیدگاه ما برای سال ۲۰۲۵ سوال می پرسند، اما برای آن خیلی زود است. اول باید ببینیم بیت کوین تا چه حد پایین می آید. پایین محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار کاملاً محتمل است... اما اولین تمرکز بر افت قیمت زیر ۵۰,۰۰۰ دلار است...

در میان ترس فزاینده از احساسات نزولی در هفته های آینده، قیمت بیت کوین در دو روز گذشته پیشتاز صنعت آلت کوین  در ضررهای قابل توجه بود. صنعت ارز دیجیتال علیرغم درخواست های فزاینده برای کاهش نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، به دنبال شاخص های اصلی سهام در احساسات نزولی حرکت کرد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز به حدود ۲۳ درصد کاهش یافت و نشان دهنده ترس شدید در میان معامله گران است.

اکثر تحلیلگران بر این باورند که ضررها ممکن است در کوتاه مدت ادامه یابد و پیش بینی می شود قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار کاهش یابد.

همچنین بخوانید: مستر کارت؛ همکاری جدید برای پرداخت کریپتو

افزایش فروش نهنگ ها

طبق تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای، سرمایه گذاران نهنگ در چند هفته گذشته فشار فروش را افزایش داده اند. به عنوان مثال، Wintermute در ۲ ساعت گذشته نزدیک به 47 هزار اتریوم، به ارزش بیش از 104 میلیون دلار، به صرافی بایننس منتقل کرده است.

در مورد بیت کوین، سرمایه گذارانی که بین ۴۷ تا ۶۴ هزار دلار خرید کرده اند، تحت فشار قرار گرفته اند، و تنها ۲۷.۶ درصد از آنها در حال حاضر سودآور هستند. روز جمعه، یک نهنگ بزرگ ۱۰۰۰ بیت کوین، به ارزش حدود ۵۵ میلیون دلار، را با ضرر به بایننس منتقل کرد.

عملکرد ضعیف در معاملات اسپات اتر و صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین

در هفته گذشته، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) مستقر در ایالات متحده برای معاملات اسپات بیت کوین و اتر به شدت دچار خروج سرمایه شده اند. بر اساس آخرین داده های بازار، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) مستقر در ایالات متحده برای معاملات اسپات بیت کوین، خروج خالص نقدی نزدیک به ۱ میلیارد دلار را ثبت کرده اند که توسط FBTC متعلق به فیدلیتی رهبری شده است.

در مورد صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتر، آنها در چهار هفته متوالی خروج نقدی منفی را ثبت کرده اند.

همچنین بخوانید: توافق نهایی کاربران ترون بر سر تقسیم سود سان پامپ

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.