counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,438,127,366
حجم معاملات 120,155,039,904
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,876.99
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هاوینگ بیت کوین، طلسم «دوره ضعیف» را می‌شکند؟

هاوینگ بیت کوین، طلسم «دوره ضعیف» را می‌شکند؟

به گفته صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس، کل حجم معاملات رمزارز به دلیل تلاش بازار برای «یافتن روایت بعدی برای افزایش قیمت» در حال کاهش است.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق گفته‌ی این صرافی، بسیاری از معامله‌گران رمزارز، رویداد هاوینگ بیت‌کوین (BTC) را به عنوان محرک اصلی برای افزایش احتمالی قیمت در نظر می‌گیرند، اما زمان سال مانعی بر سر راه خواهد بود. صرافی کوین‌بیس در گزارش تحلیل بازار خود در تاریخ ۵ آوریل توضیح داد که بازار رمزارز برای افزایش بیشتر قیمت‌ها در همه حوزه‌ها نیاز به روایت دیگری دارد.

این صرافی اعلام کرد: «هاوینگ بیت‌کوین که در حال حاضر برای ۲۰ یا ۲۱ آوریل برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند محرکی برای قیمت‌های بالاتر باشد، اما باید با دوره‌ای از سال که به طور معمول برای بازارهای رمزارز و سایر دارایی‌های پرریسک ضعیف است، مقابله کند.»

طبق داده‌های شرکت تحقیقات دارایی‌های دیجیتال بِرِیو نیو کوین، بیت‌کوین (BTC) از سال ۲۰۱۱ تاکنون به طور متوسط از ماه ژوئن تا سپتامبر حدود ۲.۷ درصد بازدهی ماهانه داشته است، در حالی که در هشت ماه دیگر به طور متوسط حدود ۱۹.۳ درصد بازدهی داشته است. در همین حال، کوین‌بیس همچنین خاطرنشان کرد که کل حجم معاملات رمزارز «همچنان در حال کاهش است، زیرا بازار در تلاش است روایت بعدی را برای افزایش قیمت پیدا کند.»

طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، کل حجم معاملات رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۷۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به روز قبل ۳۳.۲۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، صرافی رمزارز نشانه‌هایی را می‌بیند که احتمال ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار رمزارز در آینده نزدیک را نشان می‌دهد:

«به نظر ما، پذیرش بیشتر بیت‌کوین به عنوان نوعی «طلای دیجیتال» می‌تواند تقاضا را از سوی زیرمجموعه جدیدی از سرمایه‌گذاران در این رژیم بازار فعال کند.»

طبق داده‌های کوین‌استتس، تسلط بیت‌کوین بر کل بازار رمزارز ۵۰.۶ درصد است که نشان‌دهنده ارزش کل بازار بیت‌کوین نسبت به کل بازار رمزارز است. علاوه بر این، این گزارش توضیح داد که کسانی که منتظر کاهش قیمت برای سرمایه‌گذاری هستند، ممکن است با ورود بیشتر سرمایه‌گذاران، افت قیمت‌ها را کمتر و کمتر ببینند.

همچنین بخوانید: ۵۰ هزار دلار، کف قیمتی جدید بیت کوین؟

صرافی کوین‌بیس نوشت: «در نتیجه، ما فکر می‌کنیم که حتی با وجود نوسانات مستمر در کشف قیمت، افت‌های احتمالی با قدرت بیشتری نسبت به چرخه‌های قبلی خریداری می‌شوند.»

رویدادهای هاوینگ اغلب با افزایش قیمت بیت‌کوین همراه بوده‌اند. پس از رویداد هاوینگ قبلی در ماه مه ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین افزایش یافت. قیمت این رمزارز که در زمان هاوینگ ۸۷۸۷ دلار بود، در نوامبر ۲۰۲۱ به حدود ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

کوین‌تلگراف در تاریخ ۶ آوریل گزارش داد که دادگاه تجدید نظر استیناف ایالات متحده برای حوزه دوم به نفع کوین‌بیس رأی داد و تأیید کرد که فروش ثانویه ارزهای دیجیتال در پلتفرم آن، قانون بورس اوراق بهادار را نقض نمی‌کند.

شاکیان ادعا کردند که کوین‌بیس در حال عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده است. علاوه بر این، آن‌ها این صرافی را به نقض قوانین مختلف اوراق بهادار متهم کردند. با این حال، کوین‌بیس استدلال کرد که فروش ثانویه دارایی‌های رمزنگاری شده معیارهای معاملات اوراق بهادار را برآورده نمی‌کند و ارتباط مقررات اوراق بهادار را زیر سوال برد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین: تکرار تاریخ یا مسیری نو؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.