counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,462,907,734,893
حجم معاملات 111,184,830,989
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,260.21
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 4 دقیقه

۵۰ هزار دلار، کف قیمتی جدید بیت کوین؟

۵۰ هزار دلار، کف قیمتی جدید بیت کوین؟

بیت کوین از اواخر فوریه به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط نکرده است و به نظر می رسد طبق گفته دیلن لکلر، تحلیلگر ارز دیجیتال، بعید است به این زودی به آن سطح بازگردد.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق گفته یک تحلیلگر ارز دیجیتال، فراوانی رسیدن بیت کوین (BTC) به سطوح حمایتی بالاتر و همچنین «عدم کف فوری» در بازارهای مشتقات، نشان می دهد که بعید است قیمت آن به زودی به ۵۰ هزار دلار کاهش یابد. دیلن لکلر، تحلیلگر ارشد در صندوق دارایی دیجیتال UTXO Management، در یادداشتی در تاریخ ۷ آوریل توضیح داد که اگر بیت کوین به محدوده قیمتی ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار بازگردد، فشار زیادی بر موقعیت های کوتاه (فروش استقراضی) وارد خواهد کرد.

او بیان کرد: «همانطور که تثبیت شده‌ایم، حجم قابل توجهی از لیکویید شدن موقعیت های کوتاه از ۷۰-۷۵ هزار دلار در حال ساخته شدن است.»

طبق داده های کوین گلس، در صورت افزایش قیمت بیت کوین به ۷۰ هزار دلار، حدود ۱۷۴.۱۷ میلیون دلار لیکویید خواهد شد. اگر به محدوده بالایی دامنه لکلر برسد، یعنی به ۷۵ هزار دلار برسد، حدود ۸۳۰ میلیون دلار موقعیت کوتاه با لیکویید شدن مواجه می شود. این به معنای افزایش تقریباً ۷.۸ درصدی نسبت به قیمت فعلی بیت کوین یعنی ۶۹۳۴۴ دلار است. به همین ترتیب، در ۱۵ مارس شاهد تغییر درصدی مشابه ۷.۵ درصد بودیم، اما با نزولی، که منجر به ۵۲۵.۲ میلیون دلار لیکویید شدن شد.

لکلر توضیح داد که اگرچه کاهش قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار - که معادل کاهش ۲۷ درصدی است - می تواند باعث لیکویید شدن قابل توجه موقعیت های لانگ (خرید) شود، اما با توجه به تغییرات اخیر قیمت و افزایش سطوح حمایتی، او آن را پیش بینی نمی کند.

او گفت: «در حالی که خوشه بزرگی از موقعیت های لانگ در حدود ۵۰ هزار دلار وجود دارد که می تواند از بین برود، با توجه به ساختار کف های بالاتر و عدم کف فوری در حال حاضر در بازار مشتقات، به نظر من بسیار بعید است که به آن سطح بازگردیم». او هشدار داد که «البته غیرممکن نیست». آخرین باری که قیمت بیت کوین در ۱۳ فوریه به زیر ۵۰ هزار دلار رسید، ۴۹۷۲۵ دلار بود.

فقط یک روز قبل، در ۱۲ فوریه، به ۵۰ هزار دلار رسید، رقمی که در دو سال گذشته به آن نرسیده بود، آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱ به آن رسیده بود. او ادعاهای خود را با استناد به تحول اخیر توسط مدیر دارایی جهانی بلک راک که تابلوی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین خود را در ۵ آوریل به روز کرد و پنج شرکت بزرگ وال استریت را به عنوان مشارکت‌کنندگان مجاز جدید اضافه کرد، تأیید کرد.

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین: تکرار تاریخ یا مسیری نو؟

اعضای جدید عبارتند از: ABN AMRO Clearing، Citadel Securities، Citigroup Global Markets، Goldman Sachs و UBS Securities

معامله گران برجسته ارز دیجیتال در حال حدس زدن در مورد قیمت بیت کوین پیش از رویداد نصف شدن پاداش استخراج که تنها ۱۳ روز تا ۲۰ آوریل باقی مانده است، هستند. این رویداد هر چهار سال یک بار رخ می دهد و پاداش استخراج کنندگان را به نصف، از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می دهد.

کوین تلگراف اخیراً گزارش داد که قیمت بیت کوین از زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵۸ درصد افزایش یافته است. اگر الگوهای نمودار تاریخی تکرار شود، قیمت بیت کوین تا نصف شدن استخراج بعدی در سال ۲۰۲۸ به ۴۳۴۲۸۰ دلار در هر کوین خواهد رسید، در صورتی که عملکرد آن مشابه چرخه فعلی باشد.

معامله گر کریپتو، رِکت کپیتال معتقد است که پتانسیل قابل توجهی برای حرکت صعودی بیشتر در کوتاه مدت وجود دارد. او در پست ۷ آوریل خود به ۴۴۳ هزار دنبال کننده خود گفت که بازار تقریباً یک سوم از فاز «بازار گاوی» را پشت سر گذاشته است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین؛ سه گام کلیدی برای سرمایه گذاران

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.