ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,528,170,670,934
حجم معاملات 117,313,086,323
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,081.39
دوج کوین بیت کوین کش لایت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 41 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جهش دوج کوین با مجوز CFTC برای معاملات آتی در کوین بیس!

جهش دوج کوین با مجوز CFTC برای معاملات آتی در کوین بیس!

قیمت هر سه توکن پس از انتشار این خبر با افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین روبرو شد. کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) درخواست صرافی کوین‌بیس برای لیست کردن قراردادهای آتی مرتبط با دوج‌کوین (DOGE)، بیت‌کوین کش (BCH) و لایت‌کوین (LTC) را تایید کرد.

طبق اسناد، لیست شدن این ارزها در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ یا پس از آن انجام شده و معاملات آغاز خواهد شد. وب‌سایت CFTC نشان می‌دهد که هر سه قرارداد در تاریخ ۷ مارس تایید شده‌اند. قیمت هر سه توکن با انتشار این خبر در تاریخ ۲۰ مارس با افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین روبرو شد. در زمان نگارش این متن، دوج‌کوین ۱۶.۱ درصد، بیت‌کوین کش ۱۱.۴ درصد و لایت‌کوین ۷.۸ درصد افزایش یافته بود.

بازار کلی ارزهای دیجیتال در مقایسه با این رقم، ۶.۲ درصد افزایش داشت. صرافی کوین‌بیس در حال حاضر قراردادهای آتی با اندازه‌های سازمانی و خرد برای بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ارائه می‌دهد. همچنین این صرافی قراردادهای نفت خام را نیز ارائه می‌کند.

مقررات به عنوان کالا

تصمیم کوین‌بیس برای دنبال کردن لیست کردن قراردادهای آتی برای دوج‌کوین، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری در رابطه با ماهیت آن‌ها داشته باشد. جیمز سیفارت، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بلومبرگ، پیشنهاد کرد که این صرافی ممکن است این سه دارایی دیجیتال را انتخاب کرده باشد، زیرا هر کدام از آن‌ها در ابتدا بر اساس کد بیت‌کوین ساخته شده‌اند، که اکنون توسط اکثر تنظیم‌کننده‌ها به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود.

سیفارت بر این باور است که:

«این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را مجبور می‌کند تا علاوه بر «ما چنین گفتیم»، مرز بین اوراق بهادار و کالا را مشخص کند.»

همچنین بخوانید: دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام میم کوین می درخشد!

در همین حال، اسکات جانسون، شریک عمومی و مشاور حقوقی در Van Buren Capital، پیشنهاد کرد که درخواست‌های کوین‌بیس می‌تواند اولین مورد از موارد متعدد باشد. او نوشت:

«موج عظیم آغاز می‌شود.من تعجب می‌کردم که چه زمانی کوین‌بیس قصد انجام چنین کاری را دارد.»

جانسون گفت که تغییر در رهبری ایالات متحده می‌تواند منجر به درخواست‌های بیشتر شود و تلویحاً این‌گونه قراردادهای آتی را «پیش‌شرط ضروری» برای صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال (ETF) عنوان کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پس از باختن یک نبرد حقوقی با گری اسکیل، مجبور به تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین شد.دادگاه حکم داد که تصمیم این تنظیم‌کننده برای مسدود کردن ETFها برای سال‌ها «خودسرانه» بوده است.

منبع: CryptoSlate

همچنین بخوانید: ایلان ماسک: دوج‌کوین برای خرید تسلا پذیرفته می‌شود!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.