ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,226,503,069,161
حجم معاملات 174,643,186,484
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,457.26
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 46 زمان مطالعه: 3 دقیقه

احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار؟

احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار؟

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح ۷۱,۰۰۰ دلار متوقف شده است و در وضعیتی از بلاتکلیفی شناور است. به طور طبیعی، دوره هایی مانند این به عنوان پیش درآمدی برای یک حرکت عظیم عمل می کنند، اما اینکه قیمت در چه جهتی حرکت کند، موضوع دیگری است.

کانال تلگرام مارکت فلو

آلان سانتانا، تحلیلگر ارز دیجیتال، برای اینکه بتواند مسیر حرکت بیت کوین را مشخص کند، نمودار بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرده و به یک جهت احتمالی رسیده است.

بیت کوین ممکن است به سمت پایین حرکت کند

تحلیل آلان سانتانا عملکرد بیت کوین را در طول یک سال گذشته بررسی می کند تا بتواند پیش بینی کند که قیمت ممکن است به کدام سمت حرکت کند. همانطور که این تحلیلگر اشاره می کند، قیمت بیت کوین از نوامبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۴، یعنی به مدت دقیقاً ۴۷۹ روز، در یک موج صعودی قرار داشته است.

طبیعتا انتظار می رود زمانی که امواج صعودی مانند این امواج برای مدت طولانی، یعنی ۱۶ ماه به طول انجامد، با شروع فروش دارایی های سرمایه گذاران، شاهد سقوط به سمت پایین باشیم. مشکل این است که امواج نزولی پس از موج صعودی سریعتر حرکت می کنند و انتظار می رود با توجه به اینکه موج صعودی ۱۶ ماه به طول انجامیده، موج نزولی به سرعت فرو بریزد. همانطور که تحلیلگر ارز دیجیتال اشاره می کند، این روند اغلب ۲ تا ۲.۵ برابر سریعتر از موج صعودی است.

آلن سانتانا دلیل این موضوع را توضیح می دهد و می گوید: «وقتی بازار در حال افزایش است، مردم به آرامی و به طور پیوسته دارایی های خود را افزایش می دهند و از بازار و سود حاصل از رشد همه چیز لذت می برند. این زمانی که بازار تغییر جهت می دهد، دیگر صادق نیست.»

او در ادامه توضیح می دهد که «هنگامی که اصلاح رخ می دهد، مردم یا از قبل آماده می شوند یا زمانی که متوجه می شوند پتانسیل صعودی تمام شده است، دارایی های خود را می فروشند. بنابراین، به جای «ایجاد موقعیت»، زمانی که اکثر بازیگران متوجه می شوند که موج تمام شده است، تمایل دارند کل موقعیت خود را ببندند و به همین دلیل، روند نزولی می تواند واقعاً سرعت بگیرد و به همین دلیل است که روند نزولی سریعتر از زمانی است که قیمت ها رشد می کنند.»

همچنین بخوانید: کاهش دوباره بیت کوین؛ فرصت خرید یا سقوط ادامه‌دار؟

با توجه به این موضوع، تحلیلگر ارز دیجیتال انتظار دارد که موج نزولی با سقوط شدید برای بیت کوین همراه باشد. این موضوع به تبع آن بر کل بازار که به طور کلی بیش از بیت کوین ضرر می کند تأثیر خواهد گذاشت.

قیمت بیت کوین از اینجا به کجا می رود؟

تحلیلگر ارز دیجیتال در موج نزولی مورد انتظار، بر این باور است که قیمت بیت کوین می تواند بیش از ۳۰ درصد از قیمت فعلی خود یعنی ۷۱۰۰۰ دلار سقوط کند. این نمودار یک سقوط اولیه احتمالی به سطح ۶۰۰۰۰ دلار را نشان می دهد و سپس او انتظار دارد که این روند نزولی ادامه یابد.

در پایین این سقوط، سطح ۴۷۹۴۳ دلاری قرار دارد که احتمالاً تحلیلگر انتظار دارد سقوط در آنجا متوقف شود. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین ممکن است با یک سقوط تقریباً ۳۳ درصدی روبرو شود، چیزی که می تواند برای بازار بسیار نزولی باشد.

نمودار بیت کوین

همچنین بخوانید: معامله‌گران آپشن: بیت‌کوین آماده فتح قله جدید ۷۴ هزار دلاری!

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.