counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,459,265,567,156
حجم معاملات 109,850,324,511
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,018.96
ریپل آلت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریپل در گرداب سقوط! چرا قیمت آلت کوین پایین می‌آید؟

ریپل در گرداب سقوط! چرا قیمت آلت کوین پایین می‌آید؟

ریپل (XRP)، ارز دیجیتال پر رونق سابق، خود را در موقعیت خطرناکی می بیند. ماه گذشته با کاهش قابل توجه ارزش XRP همراه بوده است که سرمایه گذاران و تحلیلگران را در بلاتکلیفی قرار داده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در حالی که برخی از ادامه روند نزولی می ترسند، برخی دیگر با توجه به شاخص های فنی که احتمال تغییر مسیر را نشان می دهد، پتانسیل بازگشت را می بینند. با این حال، مسیر پیش روی ریپل (XRP) همچنان با ابهام روبرو است، زیرا دعوای حقوقی در حال انجام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و احساس کلی بازار نقش اساسی ایفا می کند.

افت قیمت و کاهش اشتیاق

هفته های گذشته برای دارندگان XRP بسیار سخت بوده است. این ارز دیجیتال که زمانی تنها ارز دیجیتالی بود که ظاهرا تاییدیه نظارتی در ایالات متحده را داشت، تنها در هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. قیمت XRP قبل از اینکه کمی بهبود یابد و به موقعیت فعلی خود در حدود ۰.۵ دلار برسد، تا ۰.۴۹ دلار کاهش یافت. این روند نزولی با کاهش قابل توجه اشتیاق در جامعه کریپتو همراه بوده است. بحث در مورد XRP کاهش یافته است و شور و هیجان معمول «صعودی» به نظر می رسد فروکش کرده است.

سیگنال های فنی و نظرات کارشناسی

با وجود چشم انداز تیره و تار، امیدهایی برای XRP وجود دارد. تحلیلگران به شاخص های فنی در تریدینگ ویو اشاره می کنند که نشان دهنده روند صعودی بالقوه است.

این نمودار نشان دهنده مجموعه ای از «پایین های بالاتر و بالاترها» است، الگویی که به طور معمول با حرکت صعودی همراه است. علاوه بر این، به نظر می رسد سطح ۰.۵ دلار به عنوان سطح حمایتی عمل می کند. هر بار که قیمت به این نقطه نزدیک می شود، کمی بالا می رود، که نشان می دهد برخی از سرمایه گذاران آن را به عنوان یک نقطه ورود جذاب می بینند.

این احساسات صعودی توسط برخی از کارشناسان نیز تایید می شود. دارک دفرندر، تحلیلگر برجسته کریپتو، همچنان نسبت به چشم انداز XRP برای سال ۲۰۲۴ خوش بین است و پیش بینی می کند تا پایان سال به ۱.۸۰ دلار برسد. نظرسنجی اخیر که توسط Egrag Crypto در بین تقریباً ۴۰۰۰ عضو جامعه کریپتو انجام شد، احساسات متفاوتی را نشان داد.

در حالی که اکثریت قابل توجهی (۶۱%) نسبت به توانایی XRP برای مشارکت در روند صعودی آینده ابراز خوش بینی کردند، اقلیت قابل توجهی (۴۰%) همچنان نگران بودند.

همچنین بخوانید: ریپل XRP به زیر ۰.۵۳ دلار می رسد: سقوط بیشتر در راه است؟

ابرهای بالای XRP: نبرد حقوقی در حال ظهور

مسیر پیش روی XRP به دور از قطعیت است. نبرد حقوقی جاری بین ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) همچنان سایه ای سنگین بر سر این ارز دیجیتال انداخته است. این دعوی حقوقی که بر سر اینکه آیا XRP یک اوراق بهادار است یا خیر، در بازار ابهام ایجاد کرده و اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داده است.

این ابهام نظارتی ورود سرمایه گذاران نهادی به بازار XRP را دشوار می کند و پتانسیل رشد قابل توجه آن را بیشتر کاهش می دهد.

احساس کلی بازار و اثر موجی

نگاه منفی گسترده ای که در حال حاضر بازار کریپتو را فرا گرفته است، بر قیمت XRP نیز فشار می آورد. بیت کوین، به عنوان پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال، در ماه های اخیر اصلاح قابل توجهی را تجربه کرده است که بسیاری از آلتکوین ها، از جمله XRP، را نیز با خود پایین کشیده است. این امر یک اثر دومینویی ایجاد می کند، جایی که احساسات منفی در یک ارز دیجیتال به ارزهای دیگر سرایت می کند و باعث تشدید بیشتر روند نزولی می شود.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: ریزش ۵۱ درصدی معاملات آتی ریپل، سولانا و دوج کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.