ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,167,474,652,379
حجم معاملات 74,262,349,774
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,727.37
ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد معاملات استیبل کوین‌ها در ماه مه؛ ۸۴۶ میلیارد دلار!

رشد معاملات استیبل کوین‌ها در ماه مه؛ ۸۴۶ میلیارد دلار!

با وجود کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ماه قبل، استیبل‌کوین‌ها در ماه مه به ۸۴۶ میلیارد دلار معامله روی زنجیره دست یافتند که نشان‌دهنده‌ی حضور پررنگ آن‌ها در بازار است.

کانال تلگرام مارکت فلو

استیبل‌کوین‌ها با وجود کاهش ۳۰ درصدی در حجم معاملات روی زنجیره در ماه مه، همچنان با ۸۴۶ میلیارد دلار، حضور قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال داشتند. کل عرضه استیبل‌کوین‌ها ۲۰ میلیارد دلار پایین‌تر از بالاترین سطح خود باقی ماند که نشان‌دهنده‌ی فعالیت قوی بازار در میان نوسانات است.

استیبل‌کوین‌ها در بازار حواله ارز سهم بیشتری کسب می‌کنند

اینتو د بلاک (IntoTheBlock)، یک پلتفرم داده‌ی روی زنجیره‌ای، در آخرین خبرنامه‌ی خود با عنوان «نگاهی به درون زنجیره»، پذیرش فزاینده‌ی استیبل‌کوین‌ها را برای کاهش کارمزد حواله‌های بین‌المللی گزارش کرد. مطالعه‌ی اخیر کوین‌بیس نشان داد که آمریکایی‌ها سالانه نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار برای کارمزد ارسال پول به خارج از کشور هزینه می‌کنند. علاوه بر این، استیبل‌کوین‌ها اکنون به عنوان راه‌حلی کارآمد برای این هزینه‌های گزاف در نظر گرفته می‌شوند و جایگزین اقتصادی‌تری را برای تراکنش‌های جهانی ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، استیبل‌کوین جدید پی‌پل، PyUSD، به سرعت مورد توجه قرار گرفته است. این استیبل‌کوین با ارزش بازار نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار، به دهمین استیبل‌کوین بزرگ تبدیل شد. تنها در ماه آوریل، PyUSD شاهد افزایش ۲۱ درصدی ارزش خود بود که رشد سریع و پذیرش آن را در اکوسیستم مالی نشان می‌دهد.

پی‌پل PyUSD را با بلاک‌چین سولانا ادغام می‌کند

پی‌پل در تاریخ ۲۹ مه، ادغام PyUSD خود را با بلاک‌چین سولانا اعلام کرد. این توسعه با وجود محدودیت قبلی به شبکه‌ی اتریوم، به PyUSD اجازه می‌دهد تا از بازار استیبل‌کوین با ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار در اکوسیستم سولانا بهره‌مند شود. در حال حاضر، USD Coin (USDC) بر این بازار با در اختیار داشتن بیش از ۷۲ درصد از کل سهم بازار تسلط دارد.

این توسعه پس از اعلام ماه آوریل پی‌پل صورت گرفت که سرویس انتقال وجه آن‌ها، Xoom، به مشتریان در ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه، استیبل‌کوین به حدود ۱۶۰ کشور ارسال کنند. این ابتکار، گامی مهم در استفاده از فناوری بلاک‌چین برای فراگیری و کارآمدی مالی به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید: پیتر برانت؛ بیت کوین جایگزین طلا در آینده‌ای نزدیک!

تتر با ۶۵۴ میلیارد دلار معامله پیشتاز است

با وجود حجم بالای معاملات، بازار استیبل‌کوین با تردید مؤسسات مالی مواجه است. دویچه بانک اخیراً پس از مطالعه‌ی ۳۳۴ مورد تثبیت ارز، یادداشت هشدارآمیزی صادر کرد و دریافت که تنها ۱۴ درصد از آن‌ها به طور تاریخی دوام آورده‌اند. تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان می‌دهد که در حالی که برخی از استیبل‌کوین‌ها باقی خواهند ماند، اکثر آن‌ها ممکن است برای حفظ ثبات خود به کمک نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر، بازیگران اصلی بازار همچنان خوش‌بین هستند. برای مثال، ریپل پیش‌بینی می‌کند که بازار استیبل‌کوین تا سال ۲۰۲۸ می‌تواند به ۳ تریلیون دلار برسد. در ۳۰ روز گذشته، تتر (USDT) با ۶۵۴ میلیارد دلار تراکنش، پیشتاز بازار بود و به دنبال آن دای (DAI) میکردائو و USD Coin به ترتیب با ۳۹۴ میلیارد دلار و ۳۲۱ میلیارد دلار تراکنش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. این ارقام نقش مهم استیبل‌کوین‌ها را در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال تقویت می‌کند، به طوری که ۹۴.۵۳ درصد از کل حجم معاملات ۲۴ ساعته‌ی بازار ارزهای دیجیتال، معادل ۷۱.۲۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهند.

منبع: CoinGape

همچنین بخوانید: بازگشت نهنگ‌ها، سیگنالی برای فاز جدید بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.