ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,525,818,350,941
حجم معاملات 89,209,047,987
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,104.02
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 4 دقیقه

فشار نظارتی آمریکا بیت کوین را به زیر ۶۵ هزار دلار رساند

فشار نظارتی آمریکا بیت کوین را به زیر ۶۵ هزار دلار رساند

با وجود جهش اخیر، یک تحلیلگر فنی گفت که روند اصلاحی به پایان نرسیده است و انتظار می رود بیت کوین قبل از رسیدن به بالاترین سطح قیمت جدید، به محدوده پایین تا متوسط ۵۰ هزار دلار کاهش یابد.

ارزهای دیجیتال عملکردی متفاوت داشتند، در حالی که بیت کوین ۱.۵ درصد کاهش یافت، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) بیشترین سود را در بین ارزهای دیجیتال اصلی به دست آوردند. شرکت رابین‌هود اعلام کرد که بخش ارز دیجیتال آن از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اخطاریه‌ای دریافت کرده است که می‌تواند مقدمه‌ای برای اقدامات اجرایی باشد.

الیوت ویو، یک تکنسین، ۹۲ هزار دلار را به عنوان هدف قیمتی برای سقف چرخه بعدی بیت کوین تعیین کرده است. رالی ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه در طول ساعات معاملات ایالات متحده متوقف شد و بیت کوین (BTC) با افزایش فشار تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده بر شرکت‌های رمزنگاری، به نزدیک ۶۳ هزار و ۳۰۰ دلار سقوط کرد.

حرکت به بالای ۶۵ هزار دلار در اوایل روز دوشنبه به سرعت معکوس شد و پس از آن که صرافی محبوب رابین‌هود (HOOD) فاش کرد که بخش ارز دیجیتال آن در آخر هفته از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اخطار ویلز دریافت کرده است، قیمت‌ها بیشتر تحت فشار قرار گرفتند. این حرکت اغلب مقدمه‌ای برای اقدام اجرایی علیه یک شرکت است.

با این حال، افت قیمت اندک بوده است، به طوری که اکثر دارایی‌های رمزنگاری به طور محکم بالاتر از کف هفته گذشته قرار دارند. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافت، اما همچنان نسبت به روز چهارشنبه بیش از ۱۰ درصد افزایش داشت.

ارزهای دیجیتال جایگزین عملکرد متفاوتی داشتند. اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و توکن بومی شبکه لایه ۲ پالیگان (MATIC) طی روز ۲ تا ۳ درصد کاهش یافتند، در حالی که سولانا (SOL) و ریپل (XRP) قدرت نسبی را با افزایش ۴ تا ۶ درصد نشان دادند. شاخص بازار گسترده‌تر CoinDesk 20 (CD۲۰) با کاهش ۰.۳ درصدی مواجه شد.

با وجود توقف در رالی، صندوق پوشش ریسک رمزنگاری QCP Capital شاهد تقاضای تجدید شده برای گزینه های خرید بیت کوین برای سپتامبر با قیمت اعمال ۷۵ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار بود که بر افزایش خوش بینی نسبت به صعود قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر در چند ماه آینده تاکید می کند. صندوق پوشش ریسک رمزنگاری QCP Capital در به روز رسانی بازار روز دوشنبه گفت: «ما پس از جهش معکوس از روز جمعه و تا آخر هفته، شاهد برخی پیگیری‌های صعودی در نوسانات و نرخ‌های تامین مالی هستیم.»

شایعات صندوق قابل معامله در بورس (ETF) هنگ کنگ

شاید شایعات مربوط به گسترش دسترسی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین و اتریوم هنگ کنگ که به تازگی فهرست شده‌اند، باعث بهبود سریع از کف‌های هفته گذشته شد.

ریچارد بای‌ورث، شریک مدیریتی Syzcapital، در پستی گفت که در هنگ کنگ «صحبت‌هایی» در مورد افزودن محصولات رمزنگاری به تسهیلات به اصطلاح Stock Connect وجود دارد که به سرمایه‌گذاران واجد شرایط سرزمین اصلی چین اجازه می‌دهد تا به سهام واجد شرایط فهرست شده در هنگ کنگ دسترسی پیدا کنند.

همچنین بخوانید: پنج نکته ای که هاوینگ بیت کوین به ما آموخت

از نظر تئوری، این حرکت تأثیر قابل توجهی با باز کردن سیل ورود سرمایه چینی به دنبال دارایی‌های جایگزین در بحبوحه آشفتگی بازار املاک و مستغلات و سهام خواهد داشت. با این حال، سرمایه‌گذاران چینی از خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) ارز دیجیتال منع شده‌اند و هیچ ارتباط رسمی در مورد تغییر قوانین وجود ندارد.

تحلیلگران هدف ۹۲ هزار دلاری را برای بیت کوین در نظر گرفته‌اند، اما کف قیمت ممکن است تثبیت نشده باشد

بیت کوین هفته گذشته را با روندی صعودی به پایان رساند و به سرعت از افت خود به ۵۶۰۰۰ دلار بازیابی کرد. جان گلاور، مدیر ارشد سرمایه گذاری در صندوق وام دهی ارز دیجیتال لدن (Ledn)، گفت که قبل از پایان اصلاح خود از بالاترین قیمت تاریخ ۷۳۰۰۰ دلار در مارس، همچنان احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

گلاور با اشاره به تئوری امواج الیوت، یک تحلیل تکنیکال که فرض می‌کند قیمت دارایی‌ها در الگوهای موجی تکراری حرکت می‌کنند، گفت: «اگرچه سقوط به ۵۶۵۰۰ دلار ممکن است اصلاح را تکمیل کرده باشد، اما من هنوز انتظار دارم قبل از تکمیل موج ۴، قیمتی بین ۵۲ تا ۵۵ هزار دلار ببینم.»

این نظریه ادعا می کند که روند قیمت در پنج مرحله توسعه می یابد که امواج ۱، ۳ و ۵ امواج انگیشی هستند که نشان دهنده روند اصلی هستند، در حالی که امواج ۲ و ۴ اصلاحاتی بین اقدامات قیمتی تکانشی هستند.

وی در پایان گفت: «پس از تکمیل موج اصلاحی، انتظار دارم فشار موج ۵ به حدود ۹۲۰۰۰ دلار برسد.»

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: زمزمه های ETF بیت کوین در چین؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.