ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,322,844,804,842
حجم معاملات 173,655,088,207
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 16%
بیت کوین $60,572.18
ورلدکوین آلت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ورلد چین: شبکه لایه‌ای دوم انقلابی ورلد کوین!

ورلد چین: شبکه لایه‌ای دوم انقلابی ورلد کوین!

بنیاد وردلد کوین (Worldcoin) در تاریخ ۱۶ آوریل اعلام کرد که شبکه اختصاصی لایه ۲ روی اتریوم به نام ورلد چین (World Chain) را راه اندازی خواهد کرد - و آن را به عنوان «بلاکچینی جدید طراحی شده برای انسان ها» توصیف کرد. قرار است ورلد چین اواخر امسال در تابستان راه اندازی شود. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد راه اندازی ارائه نکرد.

ورلد چین

شرکت وردلد کوین اعلام کرد که ورلد چین یک شبکه باز، بدون نیاز به مجوز و با حاکمیت جامعه خواهد بود. رویکرد بدون مجوز به این معنی است که کاربران برای استفاده از ورلد چین نیازی به World ID تایید شده ندارند و «همه می توانند تراکنش ارسال کنند». با این حال، ورلد چین اولویت را به تراکنش‌های کاربران تأیید شده می‌دهد و تراکنش‌های کاربران تأیید شده را از طریق فناوری اثبات دانش صفر ناشناس می‌کند.

علاوه بر این، وردلد کوین هر دو هفته یک بار با ادعای توکن WLD، هزینه گاز رایگان را برای کاربران تأیید شده در نظر گرفته است، اگرچه کاربران همچنین می توانند هزینه گاز را با ETH پرداخت کنند. ورلد چین پس از حمایت مالی اولیه از کارمزد، قصد دارد هزینه های گس کاربران معمولی را با هزینه های ربات ها و کاربران پرقدرت پوشش دهد.

وردلد کوین با توجه به اینکه تقریباً ۴۴ درصد از کل فعالیت های شبکه - گاهی اوقات تا ۸۰ درصد - در OP Mainnet را تشکیل می دهد، بر اهداف مقیاس پذیری خود تأکید کرد. وردلد کوین با توجه به رشد، می‌گوید که برای حمایت از ۱ میلیارد نفر - ۱۰۰ برابر بیشتر از ۱۰ میلیون کاربری که در حال حاضر به آنها خدمات ارائه می‌کند - باید به یک شبکه اختصاصی «فارغ‌التحصیل شود».

بر اساس یک پست فنی جداگانه، وردلد کوین قصد دارد برای رسیدگی به هزینه های فعلی شبکه، محدودیت گاز بلوک لایه ۲ را به طور قابل توجهی و فورا افزایش دهد. وردلد کوین نوشت:

«ورلد چین یک زنجیره OP Stack است که به شدت برای مقیاس هدف قرار خواهد گرفت. هدف فوری ما افزایش قابل توجهی در محدودیت گاز بلوک L۲ است.»

همچنین بخوانید: افزایش ۱۴۰ درصدی ورلدکوین با یک میلیون کاربر

مبارزه با ربات ها در مقابل حفظ حریم خصوصی

وردلد کوین گفت که تأیید یا «اثبات شخصیت» در میان پیشرفت های هوش مصنوعی ضروری است. این شرکت در سال ۲۰۲۳ توضیح داد که رشد هوش مصنوعی تمایز بین کاربران هوش مصنوعی یا ربات‌ها از کاربران انسانی را با مشکل مواجه کرده است، مشکلی که تأیید کاربر می‌تواند آن را برطرف کند.

اگرچه سوءاستفاده از هوش مصنوعی در افکار عمومی بسیار گسترده است، رویکرد وردلد کوین - به ویژه اتکای آن به داده های بیومتریک - جنجال برانگیخته است. مناطق مختلف از جمله اسپانیا، پرتغال و به تازگی بوینس آیرس نگرانی های نظارتی را مطرح کرده اند. وردلد کوین اخیراً ادعا کرده است که عملیات آن قانونی است و از جمله با منبع باز کردن بخش هایی از پروژه خود، بهبودهایی در شفافیت و مدیریت داده ها را اعلام کرده است.

منبع: CryptoSlate

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.