ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,718,303,394,536
حجم معاملات 261,582,281,085
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 17%
بیت کوین $70,945.39
گوگل اپل فناوری
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل در حال ساخت آزمایشگاه هوش مصنوعی «محرمانه»

اپل در حال ساخت آزمایشگاه هوش مصنوعی «محرمانه»

طبق گزارش ها، اپل در تلاش برای همگام شدن با شرکت های بزرگ فناوری در رقابت برای توسعه و استقرار مدل های هوش مصنوعی سطح بالا، به جذب متخصصان از گوگل پرداخته است.

گزارش شده است که اپل در تلاش برای ایجاد تیم متخصصان هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین خود، به جذب متخصصان از گوگل پرداخته است. طبق گزارش فایننشیال تایمز (FT) در ۳۰ آوریل، اپل طی یک سال گذشته «ده ها» از این متخصصان را در یک «جذب گسترده» به خود جذب کرده است، به ویژه از گوگل. این گزارش حاکی است که اپل از سال ۲۰۱۸ حدود ۳۶ متخصص هوش مصنوعی را از گوگل جذب کرده است.

اپل علاوه بر تلاش برای تشکیل تیم های برتر متخصصان هوش مصنوعی، دو استارت آپ محلی هوش مصنوعی را نیز در زوریخ سوئیس به دست آورده است که منجر به ساخت یک آزمایشگاه «محرمانه» در این منطقه شده است که آن را «ویژن لب» می نامند.

گزارش FT می گوید که کارکنان زوریخ نقش کلیدی در تحقیقات اپل در مورد فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی داشته اند که خدمات رقیب مانند چت جی پی تی (ChatGPT) متعلق به اپن ای آی (OpenAI) را پشتیبانی می کند. با این حال، ساکنان گفته اند که این آزمایشگاه نامحسوس است و برخی حتی متوجه فعالیت اپل در این منطقه نشده اند.

این در حالی است که اپل رویکرد تهاجمی تری را در توسعه هوش مصنوعی خود آغاز می کند. اپل در سال گذشته نسبتاً ساکت بوده است، در حالی که رقبای بزرگ فناوری آن مانند گوگل، متا، مایکروسافت، آمازون و اپن ای آی همگی در حال سرمایه گذاری و ساخت مدل های زبان بزرگ (LLM) قدرتمند بوده اند. سهم اپل از ابتدای سال کاهش یافته است. در مقابل، گزارش‌های درآمد سه ماهه دوم از مایکروسافت و گوگل افزایش قابل توجه درآمد و سود را نشان داد که ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها و پیشرفت‌های آنها در فناوری‌های هوش مصنوعی است.

با این حال، در ۲۴ آوریل، اپل مدل‌های زبان کارآمد منبع باز (OpenELM) خود را منتشر کرد، که مجموعه‌ای از چهار مدل زبان کوچک در کتابخانه Hugging Face است. این مدل ها برای کارهای مرتبط با متن مانند نوشتن ایمیل در نظر گرفته شده اند. به گفته کارشناسان صنعت، اپل بر ادغام هوش مصنوعی مولد در دستگاه های تلفن همراه خود تمرکز خواهد کرد. این بدان معناست که چت‌بات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند از طریق سخت‌افزار داخلی آیفون اجرا شوند، نه اینکه توسط مراکز داده و خدمات ابری مربوطه پشتیبانی شوند.

همچنین بخوانید: حذف تراست ولت از پلی استور توسط گوگل

در فوریه ۲۰۲۴، تیم کوک، مدیر عامل اپل، تأیید کرد که ویژگی‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی مولد در اواخر سال جاری به iOS و سایر پلتفرم‌های اپل خواهند آمد. در ۲۷ آوریل گزارش شد که اپل و اپن ای آی درگیر بحث های عمیق در مورد ادغام فناوری های هوش مصنوعی مولد در iOS.Apple هستند. همچنین به گفتگوهای مشابهی با گوگل اشاره شد.

در حالی که هنوز هیچ چیز قطعی نیست، این تحولات به سمت چرخش اپل به سمت هوش مصنوعی اشاره دارد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: گوگل به جنگ کلاهبرداران ارز دیجیتال می‌رود

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.