ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,502,536,856,147
حجم معاملات 101,780,475,931
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,660.19
صرافی ارز دیجیتال رمزارز کریپتو.کام
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاربر صرافی ارز دیجیتال پس از دریافت اشتباه ۶۵۰ هزار دلار ناپدید شد

کاربر صرافی ارز دیجیتال پس از دریافت اشتباه ۶۵۰ هزار دلار ناپدید شد

کاربر صرافی «OTCPro» با نام «کاو سِنگ چِی» ظاهرا پس از آنکه این صرافی به اشتباه صدها هزار دلار به حساب او واریز کرد، به ایمیل ها، تماس ها و احضار دادگاه پاسخ نداده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، «رینو تریدینگ» مالک صرافی «OTCPro» به دلیل اشتباهی در ژانویه ۲۰۲۴ به جای ۶۵,۳۰۰ دلار (۹۹,۵۰۰ دلار استرالیا)، ۶۵۳,۰۰۰ دلار (۹۹۵,۰۰۰ دلار استرالیا) به حساب کاربری واریز کرده است. این صرافی ادعا می کند که پس از فهمیدن اشتباه خود در ۴ فوریه، کاربر - کاو سِنگ چِی - به ایمیل ها برای بازگرداندن وجه پاسخی نداده است.

همچنین اسناد دادگاه ادعا می کنند که این کاربر ظاهرا از بخشی از مبلغ اشتباه ارسالی برای خرید تتر (USDT) و برداشت آن از صرافی به مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ دلار در روز - حداکثر مجاز روزانه - استفاده کرده و در نهایت طی ۱۰ روز حدود ۶۲۶,۷۰۰ دلار (۹۵۶,۰۰۰ دلار استرالیا) برداشت کرده است.

«رینو تریدینگ» همچنین ادعا می کند که در یک تماس تلفنی با شماره مرتبط به حساب کاربری، فرد پاسخ دهنده اعلام کرده است که این شماره متعلق به چِی نیست. چِی همچنین در دادگاه حاضر نشده است. دیوان عالی ایالت ویکتوریا دارایی های این فرد را در تاریخ ۹ فوریه مسدود کرد و در تاریخ ۲۱ فوریه برای جلوگیری از خروج او از کشور، حکم دادگاه را صادر کرد.

قاضی مایکل اُزبُرن با اشاره به «خطر واقعی انتقال دارایی ها» و با در نظر گرفتن جعلی بودن صورت های حساب بانکی، دستور مسدود کردن دارایی های چِی و جلوگیری از خروج او از استرالیا را صادر کرد. در همین حال، صرافی ادعا کرده است که تقریبا ۳۲۲,۷۰۰ دلار - باقی مانده حساب کاربری چِی به جز مبلغ اشتباه ارسالی - را از دست داده است. اشتباه «OTCPro» بیش از دو و نیم سال پس از اشتباه مشابهی رخ داد که صرافی «کریپتو دات کام» با یکی از کاربران خود مرتکب شد.

همچنین بخوانید: ادامه راه کوین بیس کانادا در سایر کشورها

در ماه مه ۲۰۲۱، «کریپتو دات کام» به جای بازپرداخت ۱۰۰ دلاری، ۶.۸۶ میلیون دلار (۱۰.۴۷ میلیون دلار استرالیا) به زوجی در ملبورن به نام «ته‌وَمَناگاری مانِوِل» و «جَتیندر سینگ» ارسال کرد. این اشتباه به دلیل تایپ کردن شماره حساب توسط کارمند این صرافی در بخش پرداخت یک صفحه گسترده اکسل رخ داد.

این زوج ادعا کردند که فکر می کردند این پول جایزه بوده و ظاهرا با این پول اقدام به خرید خانه، ماشین و هدیه برای اعضای خانواده خود کرده اند. «مانِوِل» در سپتامبر ۲۰۲۳ به ۱۸ ماه حکم خدمات جامعه محکوم شد، در حالی که «سینگ» در ماه مارس در دادگاه ملبورن برای پرونده خود جلسه خواهد داشت.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: کاهش ۵۷ درصدی ارزش توکن تورنادو کش پس از حذف از بایننس

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.